Digitale dienstverlening
De Watergroep digitaal. Onder die leuze werd in 2017 volop verdergewerkt aan grote digitaliseringsprojecten als MoKa (Mobiel Kantoor), een vernieuwde website mét klantenzone en een verdere uitbreiding van het ERP-programma Neptunus.
Eerste MoKa’s in Neerpelt
In november 2017 namen de collega’s van het sectoraal dienstencentrum in Neerpelt de eerste MoKa’s in gebruik. Met MoKa verwerken medewerkers serviceopdrachten niet langer op papier, maar volledig digitaal op een tablet. Op basis van de ervaringen uit Neerpelt verfijnen en verbeteren we het systeem vooraleer we het verder uitrollen binnen De Watergroep. MoKa zorgt ervoor dat de collega’s op het terrein alle nodige info digitaal ter beschikking hebben en dat de administratieve voor- en naverwerking sneller en efficiënter kan verlopen.
Website mét klantenzone
Op basis van gebruikersonderzoek bij onze klanten, bouwde De Watergroep in 2017 een volledig vernieuwde website uit op maat van de klant. Naast de meertalige pagina’s, betekent vooral de online klantenzone een belangrijke uitbreiding van onze dienstverlening. Facturen bekijken en betalen, klantgegevens aanpassen, een verhuizing digitaal regelen … Vanaf 2018 kan alles volledig digitaal!
Registreer je hier op de klantenzone
Verder werken aan Neptunus
Meer dan 900 collega’s maken intussen gebruik van Neptunus, het ERP-systeem waarbinnen we een groot deel van de processen binnen De Watergroep opvolgen, gaande van klantenbeheer tot planning en opvolging van distributiewerken. In 2017 werd Neptunus verder uitgebreid en werd de gebruiksvriendelijkheid verbeterd.