Tweede installatie bij Colruyt op basis van regenwater

Medewerker De Watergroep bij installatie Colruyt Group (Vlevico)In 2013-2014 bouwde De Watergroep een eerste proceswaterinstallatie voor Vlevico in Halle, het vleesverwerkende bedrijf van Colruyt Group. Deze samenwerking kreeg intussen een mooi vervolg: eind januari 2017 startte er de nieuwe installatie voor het hergebruik van regenwater op.

De business unit Industrie & Services bouwde voor de nieuwe vestiging van Fine Food Meat 2 in Halle een installatie uit voor het hergebruik van regenwater, waar we ook instaan voor de operaties en het onderhoud. Deze installatie werd begin 2017 in dienst genomen.

De nieuwe site in Halle is bestemd voor productie, versnijding en verpakking van charcuterie, traiteurgerechten en vegetarische producten. Eens de vestiging op volle toeren draait, zal Colruyt Group Fine Food Meat de grootste vlees- en charcuterieproducent van het land zijn. De installatie bij Colruyt werd volledig door medewerkers van De Watergroep gebouwd.

De nieuwe installatie in feiten en cijfers

• Logo Colruyt GroupPiekproductie: 10 m³/uur
  • Zuivering =  gemiddeld jaarlijks waterverbruik 120 gezinnen
  • Behandeling: ultrafiltratie + actievekoolfiltratie + nadesinfectie.
  • 70% regenwater → omgezet naar drinkwaterkwaliteit
  • Slechts 1% regenwater komt nog in de riolering terecht.

Meer info?

Ga naar www.dewatergroep.be/colruyt