Nieuw contract bij Euro Pool System

Medewerker bij installatie Euro Pool SystemDe Watergroep sloot in 2017 een uniek contract af met de firma Euro Pool System. Onze business unit Industrie & Services staat er in voor de waterzuiverings- en hergebruikinstallatie op de nieuwe site van het bedrijf in Zellik.

Propere kratten

Euro Pool System (EPS) staat in voor herbruikbare standaardverpakkingen (kratten) in de Europese markt van levensmiddelen. EPS streeft naar:

• minder verpakkingsschade (en dus productverlies)
  • efficiënt transport (klapkratten nemen bij retourtransport tot 86% minder volume in)
  • een kleinere CO2-voetafdruk van zijn klanten.

In Zellik bouwt Warehouse De Pauw (WDP) een nieuw distributiecentrum voor de distributie van kratten voor verse voedingswaren zoals groenten en fruit. Deze kratten moeten voldoen aan de strengste eisen inzake kwaliteit, hygiëne en veiligheid. Na elk gebruik worden de kratten teruggebracht en zorgvuldig gereinigd, om de voedselveiligheid te garanderen.

In het nieuwe distributiecentrum stroomt het spoelwater niet naar de riool, maar wordt het via een eigen waterzuivering behandeld tot laag gemineraliseerd drinkwater – vrij van kalk en mineralen – en vervolgens hergebruikt.

Samen met een expert in milieutechnologie en waterzuiveringsinstallaties staat De Watergroep in voor het ontwerp en de bouw van deze afvalwaterzuiverings- en hergebruikinstallaties. Aansluitend staan wij 10 jaar lang in voor de uitbating ervan.

In feiten en cijfers

Logo Euro Pool SystemZuiveringstechnieken:

• MembraanBioReactor (= een ultrafiltratietechniek voor met slib belast water)
  • Omgekeerde osmose

Meer info?